SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri kucakin nazik olan bu dü fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk elan harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması kucakin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer peşışı davranışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini artırmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Antrparantez SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belirli bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belirli anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek kucakin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu muhaliflaştırmayı az buçuk elan harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO kucakin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir özge önemli ayrım da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çtuzakışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir seyrüsefer akışı sağlar.
Bu dü fehva, kucakerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise uğur elan ticari olduğu kucakin kucakerikler SEO çtuzakışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü fehva arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan uz ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.